Klantenservice

Ruilen en retourneren

Kan ik een artikel retourneren of ruilen?

Ja, u heeft een zichttermijn (herroepingstermijn) van 14 dagen, ingaande de dag waarop u of een door u aangewezen derde (niet zijnde de vervoerder) de door u bestelde artikelen fysiek in bezit krijgt. Tijdens de zichttermijn heeft u een herroepingsrecht, waarbij u de mogelijkheid heeft om zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen.

Om het herroepingsrecht uit te oefenen moet u ons via een ondubbelzinnige verklaring per post of e-mail op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen:

Van Schijndel Schoenen
Schoutenstraat 14
1211 BM  Hilversum
E: webshop@vanschijndelschoenen.nl.

U kunt hiervoor gebruikmaken van het door ons toegezonden formulier voor herroeping (.PDF-document), maar bent hiertoe niet verplicht.

Voorbeeld herroepingsformulier: 

Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om uw mededeling betreffende uw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.

U dient de goederen zo direct, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop u het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heeft medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen in onze winkel. U bent op tijd als u de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken. Dit kan op 3 manieren:

1. 
 
 
 

U brengt het artikel terug naar onze winkel in Hilversum:
Schoutenstraat 14
1211 BM  Hilversum
(035) 624 57 76

2. 






U maakt gebruik van de, in de schoenendoos, bijgeleverde retourlabel en geeft het pakketje af bij een PostNL postkantoor of servicepunt.
U hoeft bij PostNL niets te betalen maar wij brengen u €5,50 in rekening.
Voordelen voor u:
- U kunt het pakketje met retourlabel zo afgeven bij PostNL
- U hoeft bij PostNL niets af te rekenen
- U bent goedkoper uit (€5,50 in plaats van €6,95)

3. 





U verzorgt de verzending van het pakketje naar ons adres in Hilversum zelf.
U betaalt de verzendkosten aan de partij die het pakketje voor u bij ons bezorgt.
Ons adres is:
Schoutenstraat 14
1211 BM  Hilversum
(035) 624 57 76

Bij de retourzending dient u het formulier voor herroeping (retourformulier) ingevuld mee te zenden. Deze hebben wij al grotendeels voor u ingevuld en kunt u downloaden door te klikken op het internetadres dat u van ons ontvangt in de e-mail waarin de verzending van de artikelen aan u wordt bevestigd (tezamen met de factuur en de PostNL track- & tracecode).

Voorbeeld herroepingsformulier: 

In ieder geval zo spoedig mogelijk, uiterlijk 14 dagen na ontbinding ontvangt u het aankoopbedrag inclusief eventuele verzendkosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van uw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) terug op de bankrekening die u gebruikt heeft bij de aankoop. Wij hebben het recht te wachten met terugbetalen tot wij de artikelen retour hebben ontvangen of u heeft aangetoond dat u de artikelen retour heeft gestuurd (al naar gelang welk tijdstip eerst valt).

Tijdens de zichttermijn dient u zorgvuldig om te gaan met de artikelen en slechts in die mate te gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of u deze artikelen wenst te behouden. U bent aansprakelijk voor de waardevermindering van de artikelen die het gevolg is van het gebruik hiervan dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van deze artikelen vast te stellen. Indien u van uw herroepingsrecht gebruik maakt, dient u het bestelde met alle geleverde toebehoren in de originele verpakking (voor zover redelijkerwijs mogelijk) aan ons te retourneren zoals hiervoor omschreven.

Indien u een andere maat of kleur wenst, kunt u het artikel gratis omruilen in onze winkel of een nieuwe bestelling plaatsen in onze webshop.

Ondanks onze uiterste zorg en controle kan het misschien gebeuren dat u na aankoop een materiaal of productiefout ontdekt. Wij raden u dan ook aan de geleverde artikelen onmiddellijk na ontvangst te inspecteren en indien nodig zo spoedig mogelijk contact met ons op te nemen:
Van Schijndel Schoenen
T: (035) 624 57 76
E: webshop@vanschijndelschoenen.nl

Kan ik een artikel ook terugbrengen of ruilen in de winkel in Hilversum?

Ja, dat is mogelijk in onze winkel:
Van Schijndel Schoenen
Schoutenstraat 14
1211 BM  Hilversum
T: (035) 624 57 76
E: webshop@vanschijndelschoenen.nl

Wanneer krijg ik mijn geld teruggestort van mijn retour gestuurde artikelen?

U ontvangt in ieder geval zo spoedig mogelijk, uiterlijk 14 dagen na ontbinding het aankoopbedrag inclusief eventuele verzendkosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van uw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) terug op de bankrekening die u gebruikt heeft bij de aankoop. Wij hebben het recht te wachten met terugbetalen tot wij de artikelen retour hebben ontvangen of u heeft aangetoond dat u de artikelen retour heeft gestuurd (al naar gelang welk tijdstip eerst valt). Het terugsturen van het pakket is bij ons altijd voor rekening van de klant (behalve natuurlijk indien het een mankement betreft).

Tijdens de zichttermijn dient u zorgvuldig om te gaan met de artikelen en slechts in die mate te gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of u deze artikelen wenst te behouden. U bent aansprakelijk voor de waardevermindering van de artikelen die het gevolg is van het gebruik hiervan dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van deze artikelen vast te stellen. Indien u van uw herroepingsrecht gebruik maakt, dient u het bestelde met alle geleverde toebehoren in de originele verpakking (voor zover redelijkerwijs mogelijk) aan ons te retourneren zoals hiervoor omschreven.

Moeten de artikelen in de originele verpakking geretourneerd worden?

Ja, de artikelen met alle geleverde toebehoren dienen in de originele verpakking (voor zover redelijkerwijs mogelijk) geretourneerd te worden.

Kan mijn retourzending ook thuis worden opgehaald?

Nee, het is alleen mogelijk om een verzending te retourneren via het Businesspoint of het Postkantoor van PostNL. De locaties van deze Postkantoren en Businesspoints kunt u vinden op: www.postnl.nl/zakelijk/klantenservice/locatiewijzer.

Waarom moet ik de verzendkosten van de retourzending betalen als ik een artikel omruil?

De verzendkosten komen bij retourzendingen altijd voor rekening van de klant. Gezien de marge op de schoenen kunnen wij het ons niet permitteren ook de verzendkosten bij een retourzending voor onze rekening te nemen. Ervaring heeft ons geleerd dat er veel meer schoenen besteld worden met het doel een deel te retourneren. Het gevolg is dat wij de schoenen langer kwijt zijn (en dus niet kunnen verkopen) en geconfronteerd worden met veel hogere kosten. De consequentie zou vervolgens zijn dat de schoenen aanzienlijk duurder worden en dat is uiteraard niet de bedoeling.